Прочетен: 1097 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 11.07.2017 10:40
В системите комън рейл за леки автомобили за подкачване на гориво към помпата високо налягане се използват електрически или зъбни помпи.
Системи с електрическа горивна помпа
Електрическата горивна помпа е или потопяема (в резервоара), или е монтирана на горивопровода (редова). Тя засмуква гориво през предфилтъра и го подкачва към помпата високо налягане под налягане от 6 bar. Максималният дебит е 190 л/ч. За да се гарантира бързо стартиране на двигателя, помпата се включва веднага щом шофьорът завърти запалния ключ. Така се натрупва необходимото налягане в магистралата под ниско налягане, когато двигателят стартира.
Горивният филтър (финият филтър) се монтира на захранващия горивопровод към помпата за високо налягане.
Пример на трето поколение комън рейл за двуактиваторен 4-и,илиндров двигател – с подкачваща помпа в резервоара
- Помпа за високо налягане (СР1Н) и измерителен уред
- Горивен филтър със сепаратор на вода и подгревател (опция)
- Резервоар
- Предварителен филтър
- Горивна шина
- Датчик за налягането в шината
- Дюзи с пиезоелемент
- Клапан за регулиране на налягането
- Електрическа горивна помпа
Системи със зъбна помпа
Зъбната помпа е монтирана към помпата високо налягане и се задвижва от входящия й вал. По този начин зъбната помпа започва да подкачва гориво едва след като двигателят е запалил. Дебитът зависи от оборотите на двигателя и достига до 400 л/ч при налягане до 7 bar.
В резервоара има предфилтър. Финият филтър се намира в захранващия горивопровод към зъбната помпа.
Пример на второ поколение комън рейл за двигател V8 с две горивни шини и зъбна подкачваща помпа
- Помпа за Високо налягане (СРЗ) със зъбна подкачваща помпа и дозиращ възел
- Горивен филтър със сепаратор на вода и подгревател (опция)
- Резервоар
- Предварителен филтър
- Горивна шина
- Датчик за налягането в шината
- Дюза с електромагнитен клапан
- Клапан за регулиране на налягането
- Функционален модул (разпределител)
Комбинирани системи
Има приложения, в които се използват едновременно и двата типа помпи. Електрическата горивна помпа подобрява реакцията при стартиране, особено при топъл старт, тъй като дебитът на зъбната помпа е по-нисък, когато горивото е горещо и следователно по-малко плътно, както и при ниски обороти на помпата.
Тагове:
Zoura на части
Онлайн магазин за резервни части Honda, ...